16 Mart 2018 Cuma

Kitap Yorumu: Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor


Orijinal Adı: Daughter of Smoke and Bone (Daughter of Smoke & Bone #1)
Yazar: Laini Taylor
Yayın Evi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 444 
Arka Kapak Yazısı
Bir zamanlar, şeytanın ininde yerde tüylerle oynayan küçük ve masum bir kızdı.
O, artık masum değil…
Bir varmış bir yokmuş, bir Melek’le şeytan birbirlerine âşık olmuş
Ve hikâyenin sonu hiç iyi bitmemiş.
(Tanıtım Bülteninden)


Benim Yorumum
Seriyi 2 yıl önce almıştım. Elim kitaba bir türlü gitmiyordu. Buna dur dedim ve kitabı okudum. Fantastik kitapları seven ama bir türlü fantastik kitap alıp okuyan bir insan değilim. Evet, seviyorum ama okumuyorum. Bu kitapta benim ikinci okuduğum fantastik seri olacak.
Daha önce okumadığıma pişman olduğum bir kitap oldu. 444 sayfa nasıl okundu anlamadım. Olaylar biraz fazla olsa daha güzel olurdu diye düşünüyorum.
Esas kızımız Karou iki hayatta da var olmaya çalışıyor. Normal insanların dünyasında -Prag'da- bir güzel sanatlar öğrencisi, mavi saçları, dövmeleri ve tuhaf kolyesiyle dikkat çeken ama ortadan sıklıkla kaybolmasıyla gizemli bir hava yayan bir kız. Tek ve en yakın arkadaşı Zuzana, eski erkek arkadaşı olan Kaz, hayatında sürekli yer alıyorlar.
İkinci hayatı, bebekliğinden beri onu büyüten Kimeralar’la birlikte geçiyor. Brimstone’un açtığı geçitler sayesinde, iki hayatı arasında yolculuk yapabiliyor. Brimstone için dişler çok önemli ve Karou Brimstone için dünyanın her yerinden dişler topluyor. Brimstone ise bunun karşılığında Karou’ya dilekçikler veriyor. Verdiği dilekçikler sayesinde küçük dileklerde bulunabiliyor. Brimstone’un bu dişlerle ne yaptığı hakkında tek bir fikri yok.
Brimstone’un açtığı geçit kapılarında yanık el izleri bulunuyor ve her geçen gün sayıları artıyor. Brimstone'nun görevlerinden birinde olan Karou meleklerden biriyle karşılaşıyor ve canını zor kurtarıyor. Kendisi hakkında bilinmezlikleri varken bir de melekler çıkmıştı ortaya.
Bu meleğimizin adı Akiva. Göreviyse her bir meleğin nefret ettiği Kimera ırkını ortadan kaldırmak. Akiva, görev başındayken Karou'yu görüyor ve kız onda büyük bir merak uyandırıyor, bir süre onu izliyor ve Brimstone için diş topladığını gördüğünde düşmanı olduğunu anlıyor. Ancak bu ona yanlış geliyor, Karou böyle bir kötülüğü yapamayacak kadar masum geliyor ona. Karou ile karşılaşmalarında Karou’nun canını kurtarmasına izin veriyor. Kısmen masum olduğunu düşündüğünden kısmen de ona bir şekilde tanıdık gelmesinden. Aynı şekilde Karou'da Akiva'yı tanıdığı hissine kapılıyor.
İkinci ve üçüncü kitabı da bu ay içinde okuyacağım kitaplar arasında.


Kitaba Puanım 4.5/5 ⭐⭐⭐⭐


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder