13 Haziran 2018 Çarşamba

Kitap Yorumu: Şizofren - Emre Timur





Yazar: Emre Timur
Yayın Evi: Az Kitap
Sayfa Sayısı: 248 

Arka Kapak Yazısı
Şizofreni, “genetik ve çevresel sebeplerle ortaya çıkan bir psikiyatrik bozukluktur” diye tanımlanır. Peki, bu tanım, şizofreni denen cehennemi yaşayan kişinin, öznel deneyimlerini özetliyor mu? Yoksa bu kâbusu fazla mı hafife alıyoruz? Hizipleşmiş, bölünmüş bir çağda, bir “deli” olarak yaşamak ve hayata tutunmaya çalışmak nedir? Ve diğer ötekileştirilmişlerle birlikte bir akıl hastanesinde     ömür törpülemek…
Bu kitap, Türkiye’de akıl hastalıklarını ilaçla tedavinin yavaşça yayılmaya başladığı bir dönemde, yaşanmış pek çok öyküden ilham alınarak yazılmış bir otobiyografik romandır.
12 Eylül döneminin kanlı soğuğunda, aşkın, deliliğin ve ihtilalin gölgesinde hayata tutunmaya çalışan bir “öteki”nin, bir şizofreni hastasının kendi ağzından, hastalığı yenme öyküsü...



Benim Yorumum
Kitabı tarafıma imzalı olarak gönderen @mimar.emre.timur a çok teşekkür ederim.
Kitabı çıktığı günden itibaren merak ediyordum. Bu merakımda yersiz değilmiş. Kitabı çok beğendim. Her ne kadar bazı yerlerinde sıkılsam da çok güzeldi. Konu çok güzel işlenmişti.
Kitap 12 Eylül zamanında geçiyor. Bu da kitaba olan sempatimi daha da artırdı. Bir adamın yaşadığı olayları, yavaş yavaş nasıl şizofren olduğunu okuyoruz. Sırf rüyalarında kabus görüyor, gece bağırarak uyanıyor diye şizofreni tanısı koymak ne denli uygun? Bir de şu var tabi suç mu işledin hapishanede yer yok, e o zaman buyur akıl hastanesine. Akıl hastanelerinde hastalara yapılan eziyetler anlatılıyor. Akıl hastanesine hastaları iyileştirmek için değil de öldürmek için almışlar gibi geldi. Nasıl olsa hepsi ya sağcı ya da solcu. Ölseler bir şey olmaz zihniyeti var gibi geldi. Kitabı okurken çok üzüldüm, çok kırıldım ve dua ettim. Şuan ki akıl hastaneleri inşallah böyle değildir.
Kitaba Puanım 4.5/5 ⭐⭐⭐⭐

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder