13 Haziran 2018 Çarşamba

Kitap Yorumu: Kızıl - Stefan Zweig


Orijinal Adı: Scharlach
Yazar: Stefan Zweig  
Yayın Evi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 72

Arka Kapak Yazısı
Zweig gençlik dönemi yapıtlarından Kızıl’da öğrenim için Viyana’ya giden genç bir tıp öğrencisinin büyük kentin gerçekliğine uyum sağlama ve yetişkinliğe adım atma sürecini anlatır. Kendini birdenbire ailesinden uzakta soğuk bir odada yapyalnız bulan bu “çocuksu” genç adam, zamanla girdiği bunalımın etkisiyle hayallerinden, başlangıçta büyük bir hevesle sarıldığı tıp eğitiminden vazgeçme noktasına gelmiştir. Tam da o günlerde kızıla yakalanan ve yardımına ihtiyaç duyan bir kız çocuğu onu hayata geri çağırır… 1908 yılına ait bu anlatı, Zweig’ın daha o zamanlar çoktan bir novella üstadı olup çıktığının kanıtıdır adeta. Üstelik, yazarın sonraki yapıtlarında sıklıkla karşılaştığımız bir temanın peşine henüz kariyerinin başındayken düştüğünü; gaddar bir dünyada varoluşunu sürdüremeyecek kadar kırılgan insanların acılarını baştan beri dert edindiğini ortaya koyar.
(Tanıtım Bülteninden)



Benim Yorumum
Selam! #ramazandaokumamaratonu grubuyla birlikte 1 Haziran’da Kızıl’ı okuyacaktık. Benim bir iki gün gecikmeli oldu ama yine de okudum. Satranç kitabından sonra Zweig’ın en sevdiğim kitabı oldu.
Kitapta Berger’in iç dünyasındaki hesaplaşmaları okuyoruz bir nevi. Viyana'ya tıp eğitimi almak için gelen Berger, ailesi ile yaşadığı hayatın korumacılığından uzaklaşıp, büyük şehirde kendi ayakları üzerinde durmak için çabalamaktadır. Bir süre sonra bunalıma girip tıp fakültesini yarım bırakır. Tam her şeyden vazgeçmişken kaldığı yerin sahibinin kızının kızıl hastalığına yakalanmış olduğunu görür ve olayların akışı değişir.

Kitaba Puanım 4.5/5 ⭐⭐⭐⭐

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    ''Kızıl'' kitabı ile ilgili yorumlarınız için teşekkürler. Benim bu kitabı alma sebebim, kızıl saçlı biri olarak, ismiydi. Açıkçası konusunu hep merak ediyordum. Ben de bu kitabı, geçtiğimiz haftalarda okuyup bitirdim. Hem kurgusu açısından hem de toplumsal cinsiyet kalıplarına değinmesi açısından, çok beğendiğim ve keyifle okuduğum bir kitap oldu. İzninizle, ben de ''Kızıl'' kitabıyla ilgili yorumlarımı okumanız için sizinle paylaşmayı çok isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kitap-inceleme-stefan-zweig-kizil/

    Keyifli okumalar dilerim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil