19 Mayıs 2018 Cumartesi

Kitap Yorumu: Yaşatmaya Ölmek - Hasan Basri Şenel


Yazar: Hasan Basri Şenel 
Yayın Evi: 44 Yayınları
Sayfa Sayısı: 316 
Arka Kapak Yazısı
“Yağmurun şiddetlendiği sırada, istem dışı birkaç hareket yapan ve vücuda sürekli titreyen Mecnun’un, yağmurun durması ve bulutların dağılması ile birlikte sakinleştiği görüldü. Artık hiçbir şeye tepki vermez olmuştu. En çok istediği şey, sonunda başına gelmişti işte.
Yaşatmaya ölüyordu.“




Benim Yorumum
Herkese Merhaba! Çok sevdiğim bir yazarın kitabıyla geldim. Hasan Basri Şenel ile tanışmam geçen sene olmuştu. Fuarda çalışan kız kitaplarını çok anlattı ben de ayıp olmasın diye bir tane kitabını almıştım. Kitabı okuduktan sonra fuara gidip kalan üç kitabını daha almıştım.
Kitap kurgu diye biliyorum. Ama ister kurgu olsun ister olmasın Ankara Ulucanlar Cezaevini her ziyaretimde bu kitabı hatırlayacağım. Orası artık benim için daha da önemi büyük hale geldi.
Kitap idamlık bir mahkumu anlatıyor. Bir yandan da farklı kişilerin hayatlarından kesit var. Kitabın sonunda hepsi bir araya geliyor. Organ bağışının ne kadar önemli olduğuna vurgu yapılıyor kitapta.
Bir kadavranın organları birçok kişinin sağlığını geri kazanmasını sağlayabilir. Organ bağışında bulunmak istiyordum zaten ancak bu kitabı okuduktan sonra kesin bir şekilde organ bağışı yapmaya karar verdim.
Kitaba Puanım 4.5/5 ⭐⭐⭐⭐


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder