14 Şubat 2018 Çarşamba

Kitap Yorumu: Marslı - Andy Weir



Orijinal Adı : The Martian
Yazarı: Andy Weir
Yayın Evi : İthaki
Sayfa Sayısı : 415

Arka Kapak Yazısı

Altı gün önce, Mark Watney Mars’a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.

“Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip.”
—Hugh Howey, Wool serisinin yazarı

“Sürükleyici… Defoe’nun Robinson Crusoe’su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi.”
—Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı

“Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden.”
—John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı

“Andy Weir’in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı –başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim– edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil.”
—Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı

“Marslı aklımı başımdan aldı!”
—Ernest Cline, Başlat romanının yazarı

“Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı.”
—Library Journal





Benim Yorumum

Kitap adından da anlaşılacağı üzere Marsta geçmektedir. Ares 3 ekibi Marsta çıkan fırtınayla görevlerini iptal etmek zorunda kalırlar. MTA’ya ulaşmaya çalışırken bir kaza sonucu Mark Watney kaybolur. Ares 3 ekibi Watney’i öldü sanırlar. MTA’ya binip dünyaya doğru yola çıkarlar. Ancak Watney yaşamaktadır. NASA Watney’i oradan kurtarmak için çeşitli yollar denerler. Bundan sonrası Mark Watney’in Marsta yaşadıklarını anlatılıyor. Kitap tek kelimeyle muhteşemdi. Bayıldım.

Bu kitabın bir de filmi var. Keşke olmasaydı. Gerçekten kitabın aksine o kadar vasattı ki anlatamam. Bazı yerleri kitapla birebirdi. Diyaloglar bile aynıydı. Bazı yerleri vardı çok ama çok alakasızdı kitapla. Hele filmin sonunu öyle bir değiştirmişlerdi ki sinirden oturup ağladım. Bir kere sen bir kitabı filme uyarlıyorsun. Sonunu değiştirmek nedir? Bence bu yazara bir saygısızlıktır. İçimi de döktüm rahatladım. Bence filmi izlemenize gerek yok yine de siz bilirsiniz.

Kitaba Puanım 4/5 ⭐⭐⭐⭐


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder