6 Şubat 2018 Salı

Kitap Yorumu: Kalanlar - Tezer Özlü




Yazar: Tezer Özlü
Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfa Sayısı: 75

Arka Kapak Yazısı

"Doğumum bile bir kökünden kopma idi. On yaşıma kadar, çevremi, özellikle çevremdeki sessizliği kavramaya çalıştım... Yirmi yaşım ile otuz yaşım arasında aklın bittiği yerleri ve çıldırmanın sınırlarını aradım... Otuz yaşım ile kırk yaşım arasında ne akıllı ne de çılgındım. Dünyayı kavradığını sandım... Kırk yaşındayım. Bugün, gecenin bazı saatlerinde kitlenin anlamsız gürültüsü içinde boğuluyorum... Kendimi öldürmeye çalışıyorum... Özlemlerim kalmadı. Bıraktım. Hepsini kendi ve benim dünyamı anlamaları için bıraktım... Ve bana ölümsüzlerin sonsuz acıları kaldı."

Efsane sahibiyle yüzleşiyor.



Benim Yorumum

Tezer Özlü’ nün kitapları sizi derinden sarsar. Diğer kitapları da Kalanlar da öyle. Beni en çok etkileyen kitabı Çocukluğun Soğuk Geceleri olmuştu. O kitapta biraz da kendimi bulmuştum sanki. Kalanlar da öyleydi benim için. Sindire sindire okunulması gereken bir kitap. Üzerine çokça konuşulması gereken bir kitap. Anlatmaya kelimeler yetmez. Herkese tavsiye edebileceğim bir kitap. Sadece diline kolay alışamıyorsunuz. Tam alıştım derken kitap bitiyor. Tekrar okunacaklar listeme ekledim. En kısa sürede tekrar okuyacağım.

Kitaba Puanım 4/5 ⭐⭐⭐⭐

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder